Tid

Alllting kretsar runt tid.
Jag har hela tiden koll på klockan, får absolut inte dra över någon tidsgräns,
måste äta på exakta tider.
Alla i min närhet stressar mig, vill att jag ska vara nånstans där jag inte är.
De tror att jag mår så mycket bättre än vad jag faktiskt gör,
de inbillar sig att jag är någonstans där jag inte är.
Allt går så snabbt, det är som att alla skyndar på. Försöker göra mig frisk så snabbt som möjligt.
Men desto mer det skyndar desto svårare blir det för mig.
Vardagen blir jobbigare, ångesten blir värre. När de skyndar backar jag, går tillbaka några steg,
kommer inte framåt...

Jag startade bloggen för att kunna skriva av mig, våga skriva vad jag verkligen känner.
Att skriva dagbok fungerade inte riktigt, jag var rädd för att skriva exakt som jag känner
eftersom någon kan läsa den och då vet det att det är jag som har skrivit det.
Men det är skönt att skriva anonymt, att inte behöva känna pressen av att prestera med mina texter.
För det har jag gämt, prestationsångest. Jag är aldrig tillräckligt bra.
Tack för den poistiva responsen jag har fått det värmer så otroligt mycket!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0